mandag 9. april 2012

Ingunn -

Ingunn er en av mine mest fargerike venner - der er det høyt under taket og rom for alle meninger og mennesker.

Hun er helt spesiell  - om du kommer hjem fra jobb i desember og kjøkkenet ditt i full bruk til julebakst kan det godt være at Ingunn har tatt turen innom og syns at det trengtes. Hun vet godt at jeg ikke baker så mye selv. Eller hun kan finne på å spørre om vi skal dra til Grand Canaria - og mene dra om 10 minutter. (den turen stoppet riktignok på Lekeland i Hafjell, men det er treige meg igjen da... )

Ingunn er er stort og godt menneske - hun har stadig vekk protesjeer som hun tar seg av og beriker hverdagen til. Og hun lager god mat! Tradisjonell solid norsk mat er spesialitetene. Kål, sø, kjøttkaker, steik, gryter og biff. Smaker helt fortreffelig og slik det gjorde da jeg var liten. Eggesalat er kosemat, og om jeg ikke er på besøk alt for ofte så disker hun opp med det til kveldsmat :)

I Åmli ligger et lite gult hus. Jeg har hørt om dette huset i flere år, vært invitert også. Men det har ikke blitt noe av å ta turen dit. Men i snøstorm over Vegårshei, sol og sommer så langt unna som man kan tenkte seg så tok vi turen innom i Påska. Mine to små venner og jeg. Og ble hele dagen - vi kosa oss veldig. Ungene lekte seg og minnet meg om at jeg bør ha med to par av alt inkludert sko når jeg har med unger på tur - heldigvis hadde Ingunn litt tørt å låne ut til våte og kalde barn.


Til middag var vi mange - kjøkkenet fult og stemningen høy. Stekt flesk, poteter og purresaus på menyen og is til dessert. Et herremåltid for store og små som har overlevd to dager på junkfood!

1 kommentar:

  1. God stemning der ja, og maten var sikket god. Pleier å kjøpe flesk jeg også når jeg er på tur!

    SvarSlett