tirsdag 3. april 2012

Photoshoot hos lillesøster!

Da er det påske og rett før fotosesongen er i full gang igjen :) Og jeg kan ikke vente - så jeg har tatt en oppfriskingsrunde runde med mine søte nevøer.

Litt nytt utstyr til jobben og litt ny software til meg selv.

 Jeg har knekt sammen og kjøpt meg Color Efex 4 fra Nik Software - her har jeg brukt en costum setting - men jeg har rukket å bli en stor fan av dette programmet etter å ha gått ett par demoperioder med det. Og er det noe man er skikkelig fornøyd med så er det helt greit å betale for det :)







Takk for lån av stue :)

5 kommentarer:

  1. Du får ihvertfall bilder av oss, slik vi er: bustete på håret og midt i påskevasken:-)))

    Lillesøs

    SvarSlett
  2. Det var jamen fine bilder! Må skyldes vakre motiver!!!

    SvarSlett
  3. Veldig gode portretter av flotte motiver. Jeg synes lyssettingen din er skikkelig bra, hvordan har du gjort det? Studiobelysning? Hva slags?

    Og så må jeg tilstå at jeg aldri har hørt om Color Efex 4 fra Nik Software. Er dette en plug-in for f.eks. Photo Shop eller er det helt frittstående programvare som er enklere å bruke enn PS?

    SvarSlett
  4. Takk for det :) Jeg har en hvit bakgrunn med en lampe på for å få den helt hvit - og en softbox foran motivene. Lampene er studioblitzer Elinchrome RX-600 og en 400.

    Color Efex er en plug-in som er kompatibel med Lightroom, Photoshop og Aperture. Man kan vel gjøre de samme tingene i Photoshop, men dette er en veldig enkel og rask måte å gi mange bilder den samme "looken". Du kan lese mer om den her: http://www.niksoftware.com/colorefexpro/en/index.php

    SvarSlett