tirsdag 4. september 2012

Fotoglad famile i 100 år -The Brownie og Voigtlander Bessa

Oldemor og Oldefar Anna Teig og Rudolf  Nåmo gjør en klassiker i speilet

Oldefar med bestefar Rolf Teig på armen 1921

Oldefrar fotografert av oldemor

Bestefar Rolf Teig

Mamma Anne Teig

Onkel Harald Teig

Onkel Bertil Jordbruen

Odd Jonhaungen - kompis med mine onkler



Voigtlander Bessa - nå i hylla mi hjemme!


I dag har jeg fått et par familieklenodier jeg gleder meg umåtelig til å prøve ut! Min familie har alltid vært fotoglade. Og diverse kamera har vært i bruk - og nå har jeg altså fått to av dem - en Voigtlander Bessa og en Kodak Brownie NO 2 + en, i denne sammenheng, litt nyere Nikkormat. Jeg har planer om å gjøre et prosjekt med begge kamera - men først må jeg få tak i film. H.h.v. 120 og 620 film.   

2 kommentarer:

  1. Jamen moro med kamera! Mye bedre med de gode gamle kameraene enn digitale. Da tok man overertenkte bilder, og tenk hvor spennende det var å hente bildene hos fotografen. For ikke å glemme at man fremkalte og kopierte selv! Det var tider det!!!

    SvarSlett
  2. Du snakker om flott gjensyn med røde slengbukser og oppbrettede ermer på skjorta:-) Det var tider!

    SvarSlett