onsdag 7. januar 2015

Redigere bilder med mobilen del ll

En annen veldig fin app for bilderedigering er Photoshop Express. Den er også gratis, men her har du mulighet for å betale for å oppgradere versjonen med flere filder/redigeringsmuligheter. Det har ikke jeg gjort, men for eksempel støyreduksjon kunne nok kanskje vært verd det, om du bruker appen veldig mye, kanskje som eneste foto/redigering. 

En av nøkkelfunksjonene for denne appen, som jeg ikke finner tilsvarende på hos andre er å fjerne elementer i bildet. Den er ikke helt nøyaktig, men er det snakk om småting så fungerer det helt fint. 

Og i disse tider med bloggere i øst og vest og store skandaløse avsløringer om redigering av egen fremtoning, så følger jeg på og gjør mitt eget moderate utseende hakket bedre med litt redigering :D 



Du kan velge og åpne ett bilde fra ditt Adobegalleri om du har dette,  ta et bilde på direkten, åpne ett i fra galleriet på kamera. Jeg åpnet ett i fra kamera.
  1. Her økte jeg eksponeringen, for å få bildet lysere.
  2. La på et filter som heter Spring
  3. Dro ned litt i innstillingen Shadows
  4. Dro ned litt i det som heter Clarity (den softer hele bildet om du drar ned og øker strukturen i bildet om du drar opp)



Deretter så er det over på hurtigfix av ikke så perfekt fjes: (eller om du vil fjerne tobakkspakka i fra middagsbordet før du poster delikatessene på Instagram, noe som anbefales på det sterkeste)

Om du ser plasterlappen nede til høyre på skjermdumpen i fra kamera, så er det her du finner denne funksjonen. Bruk fingrene til å zoome inn på bildet så er det lettere å få det nøyaktig.
Om redigert resultat er bedre enn orginalen er jeg usikker på, men fjeset er uten føflekker i allefall... 
Jeg savner dem allerede!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar